Συγκάλυψη αστυνομικής ομοερωτοφοβικής επίθεσης τον Ιούλιο

Το βράδυ της 25 Ιουλίου 2014, ο 26χρονος Γιώργος Κουνάνης και ο 19χρονος Χάρης Βασιλάκης περπατούσαν πιασμένοι χέρι-χέρι κάτω από την Ακρόπολη. Μια ομάδα αστυνομικών χωρίς διακριτικά από διμοιρία σταθμευμένη εκεί τους παρενόχλησε φτάνοντας μέχρι την άσκηση ψυχολογικής και σωματικής βίας εκδηλώνοντας τις ομοερωτοφοβικές απόψεις τους. Οι δύο νέοι πήραν το 100 καταγγέλλοντας την επίθεση. Η Άμεση Δράση, αντί να στείλει αμέσως ένα περιπολικό για να πάρει τα στοιχεία αν όχι και για να συλλάβει στα πλαίσια του αυτόφωρου τους καταγγελλόμενους, όπως έκανε μερικές ημέρες αργότερα σε άλλη ομοερωτοφοβική επίθεση αλλά όχι από αστυνομικούς, πρότεινε στα θύματα να υποβάλουν μήνυση την επόμενη ημέρα στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών!

Με την ενέργεια αυτή οι δράστες αστυνομικοί ουσιαστικά εξασφάλιζαν την ατιμωρησία τους, την οποία οριστικοποίησαν στη συνέχεια η ηγεσία της αστυνομίας και της εισαγγελικής αρχής, για να επιβεβαιώσουν πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει βούληση δίωξη της ομοερωτοφοβίας... 

Την επόμενη ημέρα, τα δύο θέματα εξέθεσαν το συμβάν και τη βαθύτατη προσβολή τους («αισθανθήκαμε βιασμένοι») σε κλειστή συζήτηση μεταξύ ομοερωτικών και υποστηρικτών στο Facebook. Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) πληροφορήθηκε το συμβάν και ανέλαβε την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του ομόφυλου ζευγαριού.

Υπήρχαν θεωρητικά τρεις πιθανές εξελίξεις. Η πρώτη ήταν να βρεθούν οι καταγγελλόμενοι και να ακολουθήσει προσωποποιημένος πειθαρχικός και ποινικός έλεγχός τους. Η δεύτερη ήταν να μην εντοπισθούν αλλά τουλάχιστον να γίνει προσωποποιημένος πειθαρχικός και ποινικός έλεγχος των υπευθύνων της Άμεσης Δράσης που με τις πράξεις και παραλείψεις τους κατέστησαν αδύνατο τον εντοπισμό των καταγγελλομένων. Η τρίτη ήταν να αδιαφορήσουν πλήρως αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές ώστε να υπάρξει ατιμωρησία των δραστών και της ΕΛ.ΑΣ.

Οι εξελίξεις δείχνουν πως οι διωκτικές αρχές επέλεξαν τον τρίτο δρόμο και να αποδείξουν έτσι πως στην Ελλάδα δεν είναι επιθυμητός ο έλεγχος και η τιμωρία της ομοερωτοφοβίας (ιδίως από αστυνομικούς), όπως άλλωστε και του ρατσισμού γενικά, με τυχόν εξαιρέσεις να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Πρώτα λοιπόν το ΕΠΣΕ διαμεσολάβησε ώστε να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα των Συντακτών στις 28 Ιουλίου η καταγγελία. Αν οι διωκτικές αρχές έκαναν καλά τη δουλειά τους θα ανακοινωνόταν αυθημερόν πως διατάχθηκαν πειθαρχική και ποινική διερεύνηση από την ΕΛ.ΑΣ. και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. Αυτό δεν έγινε δίνοντας την πρώτη εντύπωση πως οι διωκτικές αρχές δεν είχαν πρόθεση να ερευνήσουν την καταγγελία.

Στη συνέχεια από τους βουλευτές έδειξε άμεσο ενδιαφέρον η Μαρία Γιαννακάκη που κατέθεσε ερώτηση στις 30 Ιουλίου. Αφού υπενθύμιζε την καταγγελία και την απουσία κάθε αντίδρασης των αρχών, ρώτησε:

1. Όφειλε η ΕΛ.ΑΣ., μετά την τηλεφωνική καταγγελία, να στείλει αμέσως αρμόδια στελέχη της για να πάρουν τα στοιχεία των καταγγελλόμενων αστυνομικών και να τους προσαγάγουν για διενέργεια προανάκρισης στα πλαίσια του αυτοφώρου; Αν ναι, θα ελεγχθούν οι αστυνομικοί που πήραν την καταγγελία και δεν φρόντισαν να γίνει άμεση παρέμβαση;
2. Όφειλε η ΕΛ.ΑΣ., έστω μετά το δημοσίευμα, να διατάξει τη διοικητική διερεύνηση της καταγγελίας και να το γνωστοποιήσει δημόσια; Αν ναι, θα ελεγχθούν οι αρμόδιοι αστυνομικοί που δεν το έκαναν;
3. Έχει διατάξει δικαστική διερεύνηση της καταγγελίας η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών; Αν ναι, από πότε και με ποια στοιχεία (ΑΒΜ, διερευνώμενα αδικήματα, κτλ.);     
   
Οι ερωτώμενοι Υπουργοί Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου και Δημόσιας Τάξης Βασίλης Κικίλιας «απάντησαν» στις 22 και 28 Αυγούστου αντίστοιχα. Ο Βασίλης Κικίλιας δεν απάντησε στο πρώτο ερώτημα, συγκαλύπτοντας ουσιαστικά την απουσία αντίδρασης της Άμεσης Δράσης. Απάντησε πως διατάχθηκε η διεξαγωγή Προκαταρκτικής Διοικητικής Εξέτασης (ΠΔΕ) για τα καταγγελλόμενα για ομοερωτοφοβική επίθεση των αστυνομικών, αλλά όχι για τη μη παρέμβαση της Άμεσης Δράσης. Η διαταγή για την ΠΔΕ δόθηκε στις 7 Αυγούστου, δηλαδή μιαν εβδομάδα μετά την κοινοβουλυετική ερώτηση, και προφανώς μόνο λόγω αυτής! Ο Υπουργός έσπευσε επίσης να προσθέσει κάτι που ακύρωνε την όποια αξιοπιστία της ΠΔΕ: ότι στο συμβάν δεν προκύπτει εμπλοκή των ομάδων Δ.ΕΛ.ΤΑ. όπως προέκυψε από άτυπη διερεύνηση που είχε ήδη γίνει από ανώτερο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ.! Σημειώνεται πως στην καταγγελία, στο δημοσίευμα και στην κοινοβουλευτική ερώτηση δεν υπήρχε αναφορά στις ομάδες Δ.ΕΛ.ΤΑ….

Ο Χαράλαμπος Αθανασίου πληροφόρησε τη Βουλή πως η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών τον ενημέρωσε, ρητά, πως δεν εκκρεμούσε δικογραφία για το περιστατικό και, σιωπηλά, πως δεν κρίνει αναγκαίο να διατάξει προκαταρκτική εξέταση ακόμα και μετά τη γνωστοποίηση του από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, αντίθετα με ό,τι έχει συμβεί αρκετές φορές, δηλαδή σχηματισμό δικογραφίας μετά την ενημέρωση μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου. Συνοπτικά, η ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να κάνει προσχηματική διεύρυνση ενώ η Εισαγγελία αποφάσισε να μην κάνει ούτε προσχηματική διερεύνηση. [1]

Η ΠΔΕ της ΕΛ.ΑΣ. στερείτο αντικειμενικής αμεροληψίας, αφού ανατέθηκε σε Αστυνομικό Υποδιευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών στην οποία υπάγονται οι καταγγελλόμενοι. Η ανάθεση αυτή παραβιάζει ρητή Οδηγία της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (30 Μαρτίου 2011):[2] «Αμεροληψία και ανεξαρτησία: Οι υπεύθυνοι για τη διενέργεια της ανάκρισης πρέπει να είναι αμερόληπτοι και ανεξάρτητοι από εκείνους που εμπλέκονται στα γεγονότα. Αυτό προϋποθέτει ότι οι αρχές που εμπλέκονται στα γεγονότα δεν μπορούν ούτε να έχουν την ευθύνη για τη συλλογή των αποδείξεων, ούτε για την προκαταρκτική έρευνα. Συγκεκριμένα, οι ανακριτές δεν μπορούν να είναι μέρος της ίδιας μονάδας με τους υπαλλήλους που αποτελούν αντικείμενο της έρευνας.» Για αυτό και το ΕΠΣΕ δεν επιθυμεί οι καταγγέλλοντες να καταθέσουν στα πλαίσια της ΠΔΕ.

Μετά από τις εξελίξεις αυτές, στις 3 Νοεμβρίου 2014, το ΕΠΣΕ κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου έγκληση για λογαριασμό των θυμάτων, το πλήρες κείμενο της οποίας ακολουθεί. Η έγκληση στρέφεται κατά της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για  ρατσιστικό έγκλημα (επειδή γνώριζε το ρατσιστικό χαρακτήρα των καταγγελλόμενων αδικημάτων), παράβαση καθήκοντος και κατάχρηση εξουσίας λόγω της παράλειψης να διατάξει την ποινική διερεύνηση της καταγγελίας.

Στρέφεται επίσης κατά των καταγγελλόμενων ως ομοερωτοφοβικών αστυνομικών για ρατσιστικό έγκλημα, παράβαση καθήκοντος, έμπρακτη απρόκλητη εξύβριση και δημόσια υποκίνηση διακρίσεων, μίσους ή βίας κατά προσώπων με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό τους που είχε ως αποτέλεσμα την τέλεση εγκλήματος από δημόσιους λειτουργούς.

Τέλος, στρέφεται και κατά των αστυνομικών του «100» για ρατσιστικό έγκλημα, παράβαση καθήκοντος και κατάχρηση εξουσίας. Στην έγκληση προστίθεται πως τα καταγγελλόμενα αδικήματα διώκονται αυτεπάγγελτα και για αυτά οι παθόντες απαλλάσσονται των παραβόλων υπέρ του Δημοσίου κατά την υποβολή της έγκλησης και τη δήλωση παράστασης ως πολιτικώς εναγόντων την οποία έκαναν.

Επίσης, με την έγκληση ζητείτο κανονισμός αρμοδιότητας κατά παραπομπή λόγω της εισαγγελικής ιδιότητας της πρώτης εγκαλούμενης, δηλαδή η ανάθεση της εισαγγελικής διερεύνησης σε εισαγγελικό λειτουργό εκτός της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών στην οποία υπάγεται η εγκαλούμενη εισαγγελέας.

Η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου αποφάσισε αυθαίρετα και χωρίς έστω μιαν παράγραφο εξήγησης να αγνοήσει την έγκληση κατά της εισαγγελικής λειτουργού και ανέθεσε τη διερεύνηση της έγκλησης στην εγκαλούμενη εισαγγελική αρχή, καταρρακώνοντας την αμεροληψία της εισαγγελικής διερεύνησης της έγκλησης! Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ανέθεσε την προκαταρκτική εξέταση στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. η οποία στις 8 Ιανουαρίου 2015 κάλεσε τους εγκαλούντες και τον εκπρόσωπο του ΕΠΣΕ για κατάθεση. Η δικογραφία που έχει σχηματισθεί ενισχύει τη μεροληψία αφού δεν αφορά φυσικά τις κατηγορίες κατά της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, ούτε τα καταγγελλόμενα αδικήματα της κατάχρησης εξουσίας και της δημόσιας υποκίνησης διακρίσεων, μίσους ή βίας κατά προσώπων με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό τους που είχε ως αποτέλεσμα την τέλεση εγκλήματος από δημόσιους λειτουργούς. Τέλος, η μεροληψία φαίνεται και από το γεγονός πως δεν έχουν προστεθεί στη δικογραφία στοιχεία από την κλήση του 100 στις 25 Ιουλίου 2014 ούτε έχουν κληθεί προς αναγνώριση αστυνομικοί που εκτελούσαν υπηρεσία εκείνη την ημέρα και ώρα στο αναφερόμενοι μέρος.

Το ΕΠΣΕ και οι Γιώργος Κουνάνης και Χάρης Βασιλάκης θεωρούν λοιπόν μεροληπτική και προσχηματική τη διαδικασία. Επειδή όμως σέβονται τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ., που έχει δώσει πολύ καλά δείγματα σωστής διερεύνησης υποθέσεων, συχνά καλύτερης από τις εισαγγελικές αρχές, έδωσαν εκτενείς καταθέσεις για την περίπτωση που αποφασίσει η εισαγγελική αρχή να διενεργήσει αμερόληπτη έρευνα περιλαμβάνοντας όσα ανέφεραν πως παραλείπονται και φυσικά αναθέτοντας την αρμοδιότητά της σε άλλη εισαγγελική αρχή με βάση όσα προβλέπει η νομοθεσία του ελληνικού κράτους δικαίου. Σε αντίθετη περίπτωση, γνωστοποίησαν στο υπόμνημα που εγχείρισαν για τη μεροληψία και τον προσχηματικό χαρακτήρα της διαδικασίας πως θα προσφύγουν στο ΕΔΔΑ και θα αναφέρουν στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς πως απουσιάζει η βούληση τόσο για το σεβασμό του κράτους δικαίου όσο και για τη διερεύνηση καταγγελιών για ομοερωτοφοβική συμπεριφορά αστυνομικών οργάνων.
 
ΕΓΚΛΗΣΗ – ΜΗΝΥΣΗ

ΜΕ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ

του Παναγιώτη Δημητρά του Ηλία (…),
Εκπροσώπου του ΕΠΣΕ και Πληρεξουσίου Εκπροσώπου των:
1. Γεωργίου Κουνάνη του Ελευθέριου-Φραγκίσκου, ΜέλουςΤμήματος ΣΠΤΦΕΠΣΕ(…)
2. Χαράλαμπου-Χρήστου Βασιλάκη του Μιχαήλ, ΜέλουςΤμήματος ΣΠΤΦΕΠΣΕ  (…)

ΚΑΤΑ
1. Προϊσταμένης Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών
2. Αστυνομικών αγνώστων λοιπών στοιχείων

Προς τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου

Οι Γεώργιος Κουνάνης και Χαράλαμπος-Χρήστος Βασιλάκης είναι ομοερωτικά άτομα και  μέλη του Τμήματος Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας Φύλου (ΣΠΤΦ) της Εταιρείας Επικοινωνιακής και Πολιτικής Έρευνας (ΕΤΕΠΕ)/ Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ), Μη Κυβερ­νη­­τικής Οργά­­νωσης (ΜΚΟ) ανθρώπινων δικαιω­μά­των, της οποίας νόμιμος εκπρόσωπος είναι ο Παναγιώτης Δημητράς. Η ΕΤΕΠΕ/ΕΠΣΕ έχει στόχο τη συμβολή με κάθε νόμιμο μέσο στη διασφάλιση της τήρησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξάρτητα από φυλετική, εθνοτική ή εθνική καταγωγή, θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις, αναπηρία, ηλικία, σεξουαλικό («γενετήσιο») προσανατολισμό (ή ταυτότητα φύλου) και με βάση το Ν. 3304/2005. Η ΕΤΕΠΕ/ΕΠΣΕ έχει εξειδίκευση στη δικαστική υποστήριξη υποθέσεων ανθρώπινων δικαιωμάτων και είναι εγγεγραμμένη ως ΜΚΟ στα μητρώα της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών με α/α 306, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 3 του Ν 2731/1999.

Υπήρξαν θύματα ομοερωτοφοβικής βίας από αστυνομικούς στις 25 Ιουλίου 2014 που περιγράφονται στο ακόλουθο δημοσίευμα και στη συνέχεια άρνησης των αρμόδιων διωκτικών αρχών να πράξουν όσα προβλέπονται από το νόμο με αποτέλεσμα τη μέχρι τώρα ατιμωρησία των δραστών. Με την παρούσα καταμηνύονται όλοι και όλες που με πράξεις ή παραλείψεις προκάλεσαν τα κατ’ εξακολούθηση ποινικά αδικήματα που αναφέρονται παρακάτω.

Στις 30 Ιουλίου 2014, η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Γιαννακάκη κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση με τίτλο «Ομοφοβική επίθεση από αστυνομικούς, αδράνεια διωκτικών αρχών» αναφορά στο δημοσίευμα και την προσθήκη πως δύο ημέρες μετά από αυτό δεν είχε ανακοινωθεί η διεξαγωγή διοικητικής και δικαστικής έρευνας της καταγγελίας.

Στις 22 Αυγούστου 2014, κατατέθηκε στη Βουλή η με ημερομηνία 21 Αυγούστου 2014 απάντηση του Υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου στην οποία αναφερόταν ότι η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών με το με αριθμό 172.390/08-08-2014 έγγραφό της ενημέρωνε πως σε αυτήν «δεν εκκρεμεί δικογραφία σχετική με το αναφερόμενο, στην άνω ερώτηση, θέμα». Στην απάντηση προστίθετο πως με βάση σχέδιο νόμου προς ψήφιση στη Βουλή «τα εγκλήματα ρατσιστικής βίας κατά προσώπου, με βάση το σεξουαλικό του προσδιορισμό» [sic] «θα διώκονται αυτεπαγγέλτως.» (υπογράμμιση στο πρωτότυπο).
                                                                      
Στις 27 Αυγούστου 2014, κατατέθηκε στη Βουλή η με ημερομηνία 26 Αυγούστου 2014 απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης Βασίλη Κικίλια στην οποία αναφερόταν πως στο περιστατικό «δεν προκύπτει εμπλοκή των ομάδων Δ.ΕΛ.Τ.Α.» και πως, οκτώ ημέρες μετά την κατάθεση της ερώτησης, στις 7 Αυγούστου 2014, διατάχθηκε «Προκαταρκτική Διοικητική Εξέταση».

Ποινική αξιολόγηση των καταγγελλομένων

Οι κατονομαζόμενες ενέργειες των αστυνομικών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους αποτελούν ρατσιστικό έγκλημα (άρθρο 81Α ΠΚ), παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ), έμπρακτη απρόκλητη εξύβριση (άρθρο 361Α ΠΚ)και δημόσια υποκίνηση διακρίσεων, μίσους ή βίας κατά προσώπων με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό τουςπου είχε ως αποτέλεσμα την τέλεση εγκλήματος από δημόσιους λειτουργούς (άρθρο 1 Ν. 927/79 και άρθρο 2 παρ. 2 Ν. 3304/2005), αδικήματα που διώκονται αυτεπάγγελτα και για τα οποία οι παθόντες απαλλάσσονται των παραβόλων υπέρ του Δημοσίου κατά την υποβολή της έγκλησης και τη δήλωση παράστασης ως πολιτικώς εναγόντων (άρθρο 5 Ν. 927/79).

Οι ενέργειες των αστυνομικών του «100» που δεν έστειλαν αμέσως περιπολικό ώστε να εντοπισθούν οι φερόμενοι ως δράστες αλλά παρέπεμψαν τα θύματα στη ΓΑΔΑ ουσιαστικά διασφαλίζοντας την ατιμωρησία των δραστών συνιστούν ρατσιστικό έγκλημα (άρθρο 81Α ΠΚ – επειδή γνώριζαν το ρατσιστικό χαρακτήρα των καταγγελλόμενων αδικημάτων), παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ) και κατάχρηση εξουσίας (άρθρο 239 ΠΚ).

Η παράλειψη της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών να διατάξει το σχηματισμό δικογραφίας για καταγγελλόμενα αυτεπάγγελτα διωκόμενα και ρατσιστικά αδικήματα αμέσως μετά το δημοσίευμα ή έστω μετά την ενημέρωσή της από την κοινοβουλευτική ερώτηση και την απάντηση σε αυτή συνιστά ρατσιστικό έγκλημα (άρθρο 81Α ΠΚ – επειδή γνώριζε το ρατσιστικό χαρακτήρα των καταγγελλόμενων αδικημάτων), παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ) και κατάχρηση εξουσίας (άρθρο 239 ΠΚ).

Οι εγκαλούντες παρατηρούν συμπληρωματικά πως η ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να διατάξει μόνο ΠΔΕ την οποία μάλιστα ανέθεσε σε άμεσο προϊστάμενο των φερόμενων ως δραστών, στη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών - Δ.Α.Α., η οποία προφανώς στερείται τουλάχιστον αντικειμενικής αμεροληψίας, όπως μεταξύ άλλων έχει αποφανθεί κατ’ επανάληψη το ΕΔΔΑ σε καταδικαστικές αποφάσεις για την Ελλάδα μετά μάλιστα από προσφυγές του ΕΠΣΕ. Αυτό αποτελεί και ρητή Οδηγία της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (30 Μαρτίου 2011):[3] «Αμεροληψία και ανεξαρτησία: Οι υπεύθυνοι για τη διενέργεια της ανάκρισης πρέπει να είναι αμερόληπτοι και ανεξάρτητοι από εκείνους που εμπλέκονται στα γεγονότα. Αυτό προϋποθέτει ότι οι αρχές που εμπλέκονται στα γεγονότα δεν μπορούν ούτε να έχουν την ευθύνη για τη συλλογή των αποδείξεων, ούτε για την προκαταρκτική έρευνα. Συγκεκριμένα, οι ανακριτές δεν μπορούν να είναι μέρος της ίδιας μονάδας με τους υπαλλήλους που αποτελούν αντικείμενο της έρευνας.»

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΕΓΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΗΝΥΟΥΜΕ

Ενώπιον Σας τις προαναφερθείσες ενέργειες της Προϊσταμένης Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών και Αστυνομικών αγνώστων λοιπών στοιχείων που αποτελούν ρατσιστικό έγκλημα (άρθρο 81Α ΠΚ), παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ), έμπρακτη απρόκλητη εξύβριση (άρθρο 361Α ΠΚ) και δημόσια υποκίνηση διακρίσεων, μίσους ή βίας κατά προσώπων με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό τους που είχε ως αποτέλεσμα την τέλεση εγκλήματος από δημόσιους λειτουργούς (άρθρο 1 Ν. 927/79 και άρθρο 2 παρ. 2 Ν. 3304/2005), αδικήματα που διώκονται αυτεπάγγελτα και για τα οποία οι παθόντες απαλλάσσονται των παραβόλων υπέρ του Δημοσίου κατά την υποβολή της έγκλησης και τη δήλωση παράστασης ως πολιτικώς εναγόντων (άρθρο 5 Ν. 927/79), ζητώντας κανονισμό αρμοδιότητας κατά παραπομπή λόγω της εισαγγελικής ιδιότητας της πρώτης εγκαλούμενης.

Οι Γεώργιος Κουνάνης και Χαράλαμπος-Χρήστος Βασιλάκης δηλώνουν ότι παρίστανται ως πολιτικώς ενάγοντες για την ηθική βλάβη που υπέστησαν ο καθένας ατομικά από τις παράνομες πράξεις των εγκαλούμενων και ζητούν χρηματική ικανοποίηση 44 ευρώ για κάθε εγκαλούντα με επιφύλαξη.

Οι Γεώργιος Κουνάνης και Χαράλαμπος-Χρήστος Βασιλάκης προτείνουν ως μάρτυρες ο ένας τον άλλον και τον Παναγιώτη Δημητρά, τον οποίο με τις συνημμένες δηλώσεις παροχής πληρεξουσιότητας εξουσιοδοτούν να υποβάλει την έγκληση αυτή.

Διορίζουμε ως πληρεξούσιους και αντικλήτους τους δικηγόρους Αθηνών (…).
Προσάγουμε αντίγραφα των αναφερόμενων 3 σχετικών εγγράφων.

Αθήνα, 3 Νοεμβρίου 2014

Ο πληρεξούσιος εκπρόσωπος των εγκαλούντων

Παναγιώτης Δημητράς

[1] https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=52545f23-a780-41eb-9aa5-6d5062eab87a (κοινοβουλευτική ερώτηση Μαρίας Γιαννακάκη και απαντήσεις Υπουργών)
[2] https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=1769177&Site=COE&BackColorInternet=C3C3C3&BackColorIntranet=EDB021&BackColorLogged=F5D383
[3] https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=1769177&Site=COE&BackColorInternet=C3C3C3&BackColorIntranet=EDB021&BackColorLogged=F5D383

Πηγή: booksjournal.gr

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...