Anne Clark

Through these city nightmares you'd walk with me

And you're gone now...........................

You're nowhere to be seen

There has to be passion................

Doubting all the time

Fearin’ all the time

Doubting all the time

Fearin’ all the time

...........................It rains even harder now

Στα σκοτεινά clubs της δεκαετίας του 80 ...Στο Decadance, το Μemphis και το Eναλλάξ στην Αθήνα, στο Berlin και στο Sante στη Θεσσαλονίκη .... αργά το βράδυ οι dee jays της εποχής διάλεγαν πάντα την σωστή στιγμή για να δώσουν ένα spin στο Our Darkness ... There has to be passion...σαν σύνθημα οι λέξεις έσχιζαν την νύχτα ...ήταν ο ύμνος της εποχής.

Ενα τραγούδι που άντεξε στον χρόνο.Νεαρή Ιέρεια του new wave τότε , η Anne Clark έμελλε να αναπτύξει μια ιδιάιτερη σχεση με το Ελληνικό κοινό και να γράψει την δική της ιστορία. Κομμάτια σαν το ''Our Darkness'',”Abuse”, ''Sleeper in Metropolis'', ''True love Tales'', ακούγονται αδιάλειπτα μέσα στο χρόνο και είναι τα χαρακτηριστικότερα ίσως δείγματα της καριέρας της. Μια καριέρας που με βάση τη μουσική περιπλανήθηκε και σε όλες της τις εφαρμογές, τις σχετικές με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Οι παραστάσεις της συχνά περιλάμβαναν ποίηση, ηλεκτρονική μουσική και δραματουργία. Η σκοτεινή μελωδική της διάθεση, και οι μεστοί της στίχοι εντυπωσιάζουν μην αφήνοντας γενιά ασυγκίνητη.

H Anne Clark γεννήθηκε στο Croydon του Νοτίου Λονδίνου στις 14 Μαϊου του 1960. Παράτησε το σχολείο όταν ήταν δεκαέξι. Ο περιορισμένος μαθητικός της χρόνος δεν κατέπνιξε την όρεξή της για μουσική και βιβλία, ούτε την ανάγκη που αισθανόταν να είναι κομμάτι της εξελισσόμενης πραγματικότητας γύρω της. Έκανε διάφορες δουλείες, όπως νοσοκόμα σε ψυχιατρείο και υπάλληλος στο ανεξάρτητο label και δισκάδικο, Bonaparte Records. Τότε ήταν η εποχή που η punk σκηνή ανθούσε στο Λονδίνο. Σε εκείνο το στάδιο τα πάντα φαίνονταν πιθανά. Δίπλα από το Bonapartes βρισκόταν το Warehouse Theatre, μια ακόμη ανεξάρτητη κίνηση η οποία απειλούνταν με χρεοκοπία. Επί 18 μήνες, τους πλησίαζε η Anne με την ιδέα να προωθήσουν συναυλίες και συγκροτήματα από την punk και new wave σκηνή. Μπάντες όπως οι Damned, Siouxsie and The Banshees και Generation X αποτελούσαν δείγματα της ντόπιας σκηνής, ενώ παράλληλα είχαν κάνει την εμφάνισή τους διάφορα θεατρικά, κωμικά, ποιητικά και χορευτικά σχήματα. Αρχικά οι υπεύθυνοι του θεάτρου φοβήθηκαν να αφήσουν τους punk rockers να καταλάβουν το Warehouse αλλά τελικά συμφώνησαν και η Anne δούλευε χωρίς πληρωμή ως μεσάζων για 2 περίπου χρόνια – οργανώνοντας sold out βραδιές στο θέατρο με καλλιτέχνες όπως οι Paul Weller, Linton Kwesi-Johnson, French & Saunders, The Durutti Column, Ben Watt κτλ...

Η Anne πειραματιζόταν με την μουσική και πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνιση στο Cabaret Futura του Richard Strange του Λονδίνου μαζί με τους Depeche Mode. Ταυτόχρονα, επιμελούνταν τις εκδόσεις στον εκδοτικό οίκο που είχε δημιουργήσει ο Paul Weller μέσω του οποίου προωθούνταν οι δουλειές νέων συγγραφέων. Η Anne είχε αναμειχθεί με πολλές τηλεοπτικές παραγωγές του BBC και με μια ταινία για το Channel 4, Sketch For Someone, για την οποία έγραψε το σενάριο. Οι στιχουργικοί πειραματισμοί της Anne έλαβαν πνοή με τη μορφή του πρώτου της άλμπουμ The Sitting Room το 1982. Στο άλμπουμ αυτό περιέχονταν συνεργασίες με τον Dominic Appleton.

Την περίοδο που δούλευε στο Warehouse, η Anne γνώρισε τον David Harrow, με τον οποίο συνεργάστηκε στην συγγραφή στίχων για το δεύτερό της άλμπουμ Changing Places του 1983, το Joined Up Writing του 1984 και το Hopeless Cases του 1987. Η περιέργεια της Anne και του David σχετικά με τα keyboards, synths, και samplers συνέβαλλε στην δημιουργία κομματιών και ήχων που οριοθέτησαν την ηλεκτρονική μουσική σκηνή των 80s και 90s – “Sleeper In Metropolis”........”Our Darkness”... Οι πειραματισμοί της Anne δεν σταμάτησαν εκεί αφού εξερεύνησε πολλά μουσικά στυλ, περνώντας από την jazz , την folk και το κλασικό.

Στο μεταξύ η φήμη της Anne απλωνόταν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική ενώ τα μουσικά ιδεώδη της Μ. Βρετανίας είτε εξατμίστηκαν είτε εξαγοράστηκαν από την παγκοσμιοποίηση της μουσικής σκηνής. Αντιθέτως η Ευρώπη εξακολουθεί να έχει ένα ευρύ μουσικό κοινό που δεν επηρεάζεται τόσο από τα media και επομένως υπάρχει επαρκής χώρος για όλα τα μουσικά είδη. Το 1985 κυκλοφόρησε το Pressure Points και μια συνεργασία με τον John Foxx, ιδρυτή της Ultravox. Το 1986, η Αnne ξεκίνησε να δουλεύει και να γράφει με τον πιανίστα Charlie Morgan ο οποίος τη συνόδεψε στην πρώτη της αμερικάνικη περιοδεία. Ο Charlie Morgan έγραψε επίσης υλικό που περιλαμβάνονταν στο Hopeless Cases άλμπουμ (1987). Το 1988 κυκλοφόρησε το πρώτο live άλμπουμ της Anne με τίτλο RSVP. Στα τέλη του 1987, η Anne μετακόμισε στην Νορβηγία. Αυτή η αλλαγή περιβάλλοντος την οδήγησε σε περαιτέρω πειραματισμούς και ξεκίνησε να συνεργάζεται με τους μουσικούς, Tov Ramstad και Ida Baalsrud. Μαζί με τον Charlie Morgan κυκλοφόρησε το άλμπουμ Unstill Life το 1991.

Δυστυχώς το καλοκαίρι του 1992 αποκαλύφθηκε ότι ο Charlie είχε καρκίνο. Τον Δεκέμβρη του ίδιου έτους απεβίωσε σε ηλικία 36 ετών. Το 1993 κυκλοφόρησε το άλμπουμ The Law Is An Anagram Of Wealth. Το 1994, η Anne πήρε το ρίσκο να περιοδεύσει με ένα εξολοκλήρου ακουστικό σχήμα. Το επιτυχές αποτέλεσμα αυτών των ακουστικών συναυλιών ακούγεται στην live ηχογράφηση Psychometry που πραγματοποιήθηκε στο Passionskirche του Βερολινου. Το 1995, κυκλοφόρησε το «To Love And Be Loved», που περιελάμβανε συμμετοχές των Martyn Bates, Paul Downing, Andy Bell, και Chris Elliot. Στο τέλος του 1996, ένας μεγάλος αριθμός συγκροτημάτων, παραγωγών και djs απέδωσαν φόρο τιμής στην Anne, συγκεντρώνοντας υλικό της και τονίζοντας την τεράστια επιρροή που είχε ασκήσει στους μουσικούς της δεκαετίας του ’80 ως σήμερα.

Το 1998, η Anne επέστρεψε στις ακουστικές και folk/κλασικές της επιρροές που την εκφράζουν απόλυτα ως καλλιτέχνιδα και τις οποίες λατρεύει τόσο το κοινό της. Αποτέλεσμα ήταν η κυκλοφορία του Just After Sunset – μια συνεργασία με τον Martyn Bates που αποτελείται από μεταφράσεις της ποίησης του Rainer Maria Rilke.

To 2002 επέστρεψε η ακουστική Anne Clark με την επανακυκλοφορία του «Just After Sunset» και μια Ευρωπαϊκή περιοδεία με τη νέα ακουστική της μπάντα , στην οποία συμμετείχαν οι Murat Parlak (φωνητικά, πιάνο), Jann Michael Engel (cello), Niko Lai (ντραμς, κρουστά), και Jeff Aug (κιθάρα). Τον Σεπτέμβριο του 2003, κυκλοφόρησε η ηχογράφηση της συναυλίας τους στα Slovakian Radio studios στην Μπρατισλάβα με τον τίτλο «From The Heart – Live in Bratislava».

website: www.AnneClark.com

Η ΑΝΝΕ CLARK LIVE ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2008

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...