Γεννημένος στο Λος Άντζελες το 1959, μεγάλωσε στη Σάντα Μπάρμπαρα από Γιαπωνέζους-Αμερικανούς γονείς. Αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια με πτυχίο στην ιστορία και κριτική κινηματογράφου. Στην πορεία ανέπτυξε μια ιδιαίτερη αγάπη για τις εκκεντρικές κωμωδίες και τα road movies της εποχής, καθώς και για τον γάλλο σκηνοθέτη Jean Luc Godart, ο οποίος άφησε εποχή με τα New Wave κινηματογραφικά του αριστουργήματα.

Σεναριογράφος, φωτογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός στις 4 πρώτες ταινίες του, ο Araki θεωρήθηκε ένας από τους μεγάλους αντάρτες του gay κινηματογράφου. Αυθόρμητα και  ασυμβίβαστα έκανε γυρίσματα σε οποιοδήποτε μέρος και σε οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμούσε κι όλα αυτά με ένα στοιχειώδη εξοπλισμό. Μονίμως προσπαθούσε να αποφύγει την αστυνομία στους δρόμους του Λος Αντζελες που διάλεγε για τα γυρίσματα, καθώς δεν του δινόταν πάντα άδεια από το κράτος.
Συχνά κατηγορήθηκε από κάποιους μεμονωμένους, δογματικούς
lesbian/gay οργανισμούς πως επιδεικνύει αρνητική εικόνα για τους ομοφυλόφιλους, καθώς ο ίδιος αρνείται κατηγορηματικά να δημιουργεί προπαγανδιστικά, μέσα από κλισέ ομοφυλόφιλα πρότυπα. Καταδικάζοντας πάντοτε το περιθώριο και τις ταμπέλες, καταφέρνει να μας ξεναγεί με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο σε ένα κόσμο παν-σεξουαλικότητας των ηρώων του, στην άμορφη, ανεπεξέργαστη ερωτική συμπεριφορά των εφήβων και στα ερωτικά τρίγωνα.

Σε όλες του τις ταινίες, ο Araki απευθύνεται άμεσα στην ομοφοβία των media, των πολιτικών και στους πανταχού παρόντες λογοκριτές της κουλτούρας και των καλών τεχνών. Εκκεντρικός, ανατρεπτικός και άμεσος, ο Araki δίκαια θεωρείται «αντάρτης» του gay cinema με την μαχητική και πολλές φορές αναρχική ιδεολογία του να ταράζει αλήτικα, ειδικά στις πρώτες του ταινίες, το ως τότε στάσιμο και συμβατικό  Hollywood.

 Το 1989 σκηνοθετεί την ταινία “The Long Weekend”, μια μινιμαλιστική, πανκ gay/bisexual εκδοχή αντίστοιχη της Χολιγουντιανής επιτυχίας “The Big Chill” του 1983. Πρόκειται για τη μάταιη προσπάθεια τριών ζευγαριών να αποκαταστήσουν τις σχέσεις τους, με την διαφορετικότητά τους να γίνεται αιτία θλίψης, μπερδέματος και αβεβαιότητας στην πορεία τους. Η ταινία δεν ευνοήθηκε με ιδιαίτερα θερμές κριτικές από τον ομοφυλόφιλο Τύπο.

Στη συνέχεια σκηνοθέτησε την ταινία « The Living End” το 1991 όπου τον συνέδεσαν με τον New queer κινηματογράφο, μια και συμπτωματικά την ίδια εποχή κυκλοφόρησαν και άλλα εναλλακτικά gay φιλμ.  

Αρχές της δεκαετίας του΄90, σε μια εποχή έξαρσης αυτοκτονιών των εφήβων, ξεκινά μια τριλογία βασισμένη στην μάχη που δίνουν οι έφηβοι για κοινωνική αποδοχή, ανακαλύπτοντας παράλληλα την σεξουαλικότητα και την ιδιαιτερότητά τους, μέσα από κρίση ταυτότητας και αμφιβολίες, αντιμέτωποι με την πικρή συμπεριφορά ενός αφιλόξενου κόσμου. “Totally F***ed Up (1993)”, “Doom Generation (1994)”, “Nowhere (1997)”. Μέσα από αυτή την ρομαντική αλλά και μηδενιστική τριλογία, επιδεικνύει την ανάγκη των νέων για επιβεβαίωση, πασχίζοντας διακαώς να βρουν τον ιδανικό έρωτα. Παρασυρμένοι από την αφέλεια της νιότης, καλούνται απροετοίμαστοι να αντιμετωπίσουν την πουριτανική κοινωνία όπου συχνά με βίαιο τρόπο και χωρίς έλεος σκοτώνει τον έρωτα και τον ρομαντισμό.

Στα γυρίσματα του “Nowhere”, της τελευταίας ταινίας της τριλογίας, ο Araki αποκτά ερωτική σχέση με μία από τις ηθοποιούς του φιλμ, την Kathleen Robinson, μπερδεύοντας τους πάντες τελικά με τις σεξουαλικές του εναλλαγές.

Με αφορμή τη σχέση του με την Kathleen, το 1999 σκηνοθετεί το φιλμ “Splendor” γραμμένο για εκείνη, μια αισιόδοξη και εκκεντρική κωμωδία που θα μπορούσαμε να την εναποθέσουμε στις εμπορικές του Araki, απευθυνόμενη σε ένα πιο ευρύ κοινό.

Το καλοκαίρι του 2000 ο Araki ολοκλήρωσε ένα πιλότο για επερχόμενο σήριαλ του ΜΤV με τίτλο “This is how the world ends”, το οποίο όμως δεν κατάφερε ποτέ να βγεί στον αέρα για αδιευκρίνιστους λόγους από το κανάλι.

Μετά από δύο επιτυχημένες παρουσιάσεις στο Φεστιβάλ Βενετίας και στο Φεστιβάλ του Λονδίνου το φθινόπωρο του 2004, η ταινία του “Mysterious Skin”, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Scott Heim, κατάφερε τελικά να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής την άνοιξη του 2005. Στο φιλμ αυτό, ο Araki εισβάλλει στον καθωσπρεπισμό της Αμερικάνικης επαρχίας του Κάνσας αναδεικνύοντας το σκοτεινό και επικίνδυνο πρόσωπο της πάνω σε δύο οχτάχρονα παιδιά, τα οποία εκμεταλεύεται σεξουαλικά ο προπονητής του σχολείου, επηρεάζοντας τη λίμπιντο και την ψυχολογία των παιδιών στην πορεία της ζωής τους.

Όπως πάντα ο Araki, ως «αντάρτης» και ως ένας από τους πιο ανατρεπτικούς και ταυτόχρονα ρομαντικούς σκηνοθέτες του gay κινηματογράφου, καταφέρνει να μας ιντριγκάρει με την τόσο ιδιαίτερη καλλιτεχνική του άποψη. Εναλλαγή συναισθημάτων,  αυθόρμητα περνώντας από το κωμικό στο τραγικό, από το ευαίσθητο στο δυναμικό, απευθυνόμενος σε gay, straight, bisexual κρίνοντας τους επί ίσους όρους, με μαχητικό πνεύμα και την ωμή πραγματικότητα να εισβάλλει βίαια στον επίλογο της κάθε ταινίας, σοκαρίζοντας τους ανύποπτους θεατές και αγγίζοντας τα πιο έντονα συναισθήματα μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ 'MYSTERIOUS SKIN'

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...