Ιερό μένος για το σύμφωνο συμβίωσης

Ιερό μένος για το σύμφωνο συμβίωσης | Ακραία Σύγκρουση στη δημόσια διαβούλευση για το Νομοσχέδιο

Ενας άνευ προηγουμένου «ιερός πόλεμος» βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης και την επέκτασή του στους ομοφύλους.

Στη φάση της περίπου δωδεκαήμερης δημόσιας διαβούλευσης που λήγει αύριο, το Διαδίκτυο κατακλύστηκε από μηνύματα αγάπης και μίσους, έντονες αντιπαραθέσεις, αλλά και σχόλια που αρκετές φορές κινήθηκαν σε επίπεδο ειρωνείας, κυνισμού, μέχρι και χυδαιότητας, προκαλώντας (ένθεν κακείθεν) αιτήματα διαγραφής και εισαγγελικής παρέμβασης.

Τα «κοντέρ» στην κυριολεξία «έσπασαν» και ο βομβαρδισμός σχολίων και μηνυμάτων ξεπέρασε -τουλάχιστον στον τομέα Δικαιοσύνης- κάθε προηγούμενο ρεκόρ, με συνέπεια να υπάρχουν διαμαρτυρίες, αφού συχνά παρεισέφρεαν ανεπίτρεπτες φράσεις που δεν μπορούσαν να έχουν θέση σε κρατικό ιστότοπο.

Μολονότι πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο με ρυθμίσεις που σχετίζονται με τις φυλακές, τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, της νομοθεσίας για τα ΜΜΕ, τους συμβολαιογράφους, την ηλεκτρονική επιτήρηση κ.λπ., το ενδιαφέρον σχεδόν μονοπώλησε η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στους ομοφύλους.

Καταδίκη

Η ρύθμιση έρχεται σε συμμόρφωση απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ύστερα από σχετική καταδίκη της χώρας προ 3ετίας για διακριτική δυσμενή μεταχείριση λόγω φύλου, καθώς στην Ελλάδα το σύμφωνο συμβίωσης (ως μερικό υποκατάστατο του γάμου) θεσπίστηκε μόνο για ετερόφυλους. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα σχεδόν 3.600 σχόλια αφορούν την επέκταση του συμφώνου στους ομοφύλους και ένα ποσοστό περίπου 80% εκδήλωσε προς αυτές τις ρυθμίσεις αντίθεση, μέχρι και αηδία. Οσο περνούσαν οι μέρες το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης ανέβαινε, καθώς ύστερα από τα πρώτα θετικά σχόλια ακολούθησαν έντονες αντιδράσεις. Τα κοσμητικά επίθετα για το νομοσχέδιο, αναρίθμητα: κατάπτυστο, εξάμβλωμα, τερατούργημα, βδέλυγμα, παρδαλό, επονείδιστο, διαβολικό, μέγα ατόπημα, χαριστική βολή για την πληγωμένη χώρα, επιβράβευση της ανωμαλίας και της διαστροφής, διασυρμός του θεσμού της οικογένειας κ.λπ.

Ταυτόχρονα το Διαδίκτυο κατακλύστηκε από φράσεις-κλισέ του τύπου «Σόδομα και Γόμορρα», «Ο μη γένοιτο», «Ο Θεός θα μας κάψει», «Μετανοείτε», «Αίσχος και ντροπή», «Οργή Θεού», «Τρίζουν τα κόκαλα των προγόνων μας» κ.λπ.

Από την άλλη πλευρά υποστηρικτές του σχεδίου έκαναν λόγο για ρητορική μίσους, ομοφοβικές και οπισθοδρομικές απόψεις, μεσαιωνικές και σκοταδιστικές αντιλήψεις με χαρακτηρισμούς του τύπου ιεροεξεταστές, χριστιανοταλιμπάν, μουτζαχεντίν κ.λπ. Παράλληλα άσκησαν και κριτική στο νομοσχέδιο επειδή δεν είναι αρκούντως τολμηρό, καθώς δεν ρυθμίζει θέματα γάμου ομοφύλων, υιοθεσίας, τεκνοθεσίας, ενώ παραπέμπει σε μελλοντική (εντός 6μήνου από τη δημοσίευση του νόμου) διευθέτηση «καυτών» ζητημάτων γύρω από εργασιακά, ασφαλιστικά κ.λπ. δικαιώματα μεταξύ των συμβιούντων με το σύμφωνο.

Περίοπτη θέση στη διαβούλευση είχαν -κατά δήλωσή τους τουλάχιστον- ιερείς, καθηγητές, ιατροί, οδοντίατροι, βιολόγοι, απόστρατοι, συγγραφείς, ακόμα και ιεραπόστολος από την Αφρική. Τις απόψεις τους (υπέρ και κατά του νομοσχεδίου) ανέπτυξαν και διάφορες οργανώσεις από την Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων που στοιχήθηκε με τις αρνητικές θέσεις που έχει διατυπώσει η Εκκλησία, αποδοκιμάζοντας τις εναλλακτικές μορφές οικογένειας, μέχρι το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, που ζήτησε και αναγνώριση της ταυτότητας φύλου κ.λπ.

Διατυπώθηκαν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις και επιχειρήματα, σε σημείο που αναρτήθηκαν σχόλια που διαπίστωναν: «Το χάσμα είναι βαθύ. Ο ένας λέει τώρα ξημερώνει και ο άλλος τώρα νυχτώνει». Ετσι προτάθηκε και η ιδέα δημοψηφίσματος που με θέρμη υποστήριξαν θρησκευόμενοι, ενώ η άλλη πλευρά αντέλεξε υπογραμμίζοντας όχι μόνο ότι δεν επιτρέπεται δημοψήφισμα για ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά ότι και κακώς τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, αφού αφορά την προστασία δικαιωμάτων μειοψηφίας. Εκφράστηκε μάλιστα η απογοήτευση για το γεγονός ότι αντί να γίνουν νομικές τοποθετήσεις επί των ρυθμίσεων, υπήρξε «πλημμύρα σχολίων από χριστιανοταλιμπάν» που απέδειξαν «την εξαιρετική οργάνωσή τους στους Αγίους (ιστο)τόπους», όπως γράφτηκε χαρακτηριστικά.

Βορειοελλαδίτης ιερέας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο παρακμιακό, αντιμετωπίζοντας την ομοφυλοφιλία ως «παρδαλό», «ποικιλόχρωμο» και «επονείδιστο» δαιμόνιο (!). Δύο πρωτοπρεσβύτεροι καταδίκασαν ομοφυλοφιλία και νομοσχέδιο ότι καταρρακώνουν το ανθρώπινο πρόσωπο, συρρικνώνουν την πατρίδα, οδηγούν στην αυτοκτονία και στον αφανισμό.

«Αν πούμε "ναι" στην αρρώστια, θα είμαστε ψυχοπαθείς» έγραψε άλλος, για να εισπράξει απάντηση «μήπως δεν πρέπει να παρεξηγούμε τους ωρυόμενους ομοφοβικούς, γιατί είναι απλά νοητικά άρρωστοι», ενώ άλλος πιο ψύχραιμα σχολίασε «πω πω μίσος! Και μάλιστα στο όνομα της χριστιανικής αγάπης».

«Είναι απαράδεκτο έκτρωμα» έγραψε άλλος για το νομοσχέδιο, «κόντρα στον Χριστιανισμό και στην αρμονία της φύσης, ανθελληνικό και ανήθικο, ντροπή και μόνο σαν ιδέα». Αλλος έγραψε ότι υποδαυλίζονται οι κατώτερες επιθυμίες, ικανοποιούνται απωθημένα, νομιμοποιείται η διαστροφή.

«Θα δώσουμε λόγο στον Θεό για τις πράξεις μας» προειδοποίησε κάποιος. Αλλος μίλησε για συνταγματική εκτροπή, για κατάπτωση του ανθρώπινου πολιτισμού, για εισαγωγή του θεσμού της παλλακίδας κ.λπ. «Πρέπει να επιλέξουμε αν είμαστε με τον Θεό ή τον διάβολο» έγραψε κάποιος, ενώ έτερος τόνισε ότι «η αγάπη του Θεού είναι ωκεανός, η οργή του όμως φωτιά και θειάφι».

Αναφορές στη Βίβλο

Ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο τα Σόδομα και τα Γόμορρα και την καταστροφή τους από τον Θεό λόγω των αμαρτιών, άλλος τόνισε ότι «ακόμα βγαίνει θειάφι από τη Νεκρά Θάλασσα», προειδοποιώντας τι πρόκειται να υποστεί η ταλαίπωρη χώρα από τα ξενόφερτα πρότυπα που αλλοιώνουν τα ελληνικά χρηστά ήθη.

Αλλος είδε πίσω από το νομοσχέδιο «οργανωμένη ασύμμετρη υπονόμευση της ελληνικής κοινωνίας», έτερος εντόπισε «μέρος στρατηγήματος κεκαλυμμένου ψυχολογικού πολέμου», άλλος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «αρσενικοθήλυκο» και άλλος την ομοφυλοφιλία ως «θυγατέρα του θανάσιμου αμαρτήματος της λαγνείας», «εξαιρετικά επικίνδυνο δαιμόνιο», «ψυχοπαθολογική εκτροπή εκ της θεοσδότου ανθρώπινης σεξουαλικότητας». «Ας δώσει συγχώρεση και άφεση αμαρτιών ο Θεός σε όλους αυτούς τους χριστιανούς που γράφουν λόγια γεμάτα μίσος», απάντησε μια γυναίκα.

«Ο Θεός δημιούργησε τον Αδάμ και την Εύα. Οχι τον Αδάμ και τον Στέφανο ή την Εύα και τη Ζωή» επέμεινε έτερος. Δηλώνοντας αντίθετος στο «πορνικό σύμφωνο» διερωτήθηκε πού πήγαν η λεβεντιά και το φρόνημα σε μια χώρα μαρτύρων και ηρώων, δηλώνοντας Ελληνας, για να πάρει την απάντηση: «Αν είναι έτσι οι Ελληνες, προτιμώ να είμαι Καμποτζιανός».

«Οι ομοφυλόφιλοι συνάπτουν μακρόχρονες σχέσεις όπως και οι ετεροφυλόφιλοι, αγαπούν, μοιράζονται, πονούν, στέκονται ο ένας σύντροφος στον άλλον και η ''ιδιαιτερότητά'' τους δεν σχετίζεται μόνο με το κρεβάτι τους, όπως πολλοί επιμένουν να πιστεύουν» απάντησε υποστηρικτής του νομοσχεδίου, προσθέτοντας: «Είναι άνθρωποι παραγωγικοί, προσφέρουν στην κοινωνία, εργάζονται, πληρώνουν φόρους και μονίμως βρίσκονται στο περιθώριο γιατί κανείς δεν ανοίγει τη συζήτηση για να μην προκαλέσει το κοινό αίσθημα».

Αλλος προέβλεψε ότι ο νόμος δεν θα περάσει, γιατί θα κατρακυλήσουν οι πέτρες από την Ακρόπολη και θα σκιαχτούν τόσο πολύ οι υπουργοί, που θα παρακαλούν να τους καταπιεί η γη. Αλλος διερωτήθηκε μήπως ο σεισμός στη Λευκάδα ήταν προειδοποίηση για την ηθική κατάπτωση και ζήτησε τη συνδρομή του Εγκέλαδου για να μην περάσει το νομοσχέδιο, ενώ έτερος εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αντιδράσουν οι ΑΝΕΛ και θα πέσει η κυβέρνηση.

«Πιστεύω ότι το νομοσχέδιο είναι ένα μεγάλο βήμα για την ισότητα», έγραψε 16χρονη και αναφέρθηκε στους επικριτές του: «Δεν θα πω πως εγώ έχω δίκιο και εσείς όχι. Το μόνο που γνωρίζω είναι πως εγώ δέχομαι καθημερινά bullying στο σχολείο, βωμολοχίες, προσβολές. Βιώνω κοινωνικό ρατσισμό και κλαίω κάθε βράδυ. Νιώθω πως δεν με αποδέχεται κανείς. Το σώμα μου είναι γεμάτο μελανιές επειδή προσπάθησα να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Ομως ξέχασα, εσείς με αγαπάτε και θέλετε να με προστατεύσετε, γι’ αυτό είστε αντίθετοι με την επέκταση. Σας ευχαριστώ»...

Πηγή: https://www.ethnos.gr

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...