ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ
12o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΝΥΣΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ CONN-X

Η μία είναι η Σοφία, μία παντρεμένη σεξολόγος που δεν έχει φτάσει ποτέ σε οργασμό αλλά χρόνια τώρα προσποιείται στον σύζυγο της Ρομπ. Η ημέρα που θα νιώσει την ανάγκη να μοιραστεί και μαζί του το πρόβλημα της θα σημάνει την ουσιαστική της αναζήτηση για κορύφωση! Ο άλλος είναι ο Τζέιμς, που επισκέπτεται τη Σοφία σαν πελάτης με τον σύντροφό του Τζέιμι. Ο Τζέιμς προτείνει να συμπεριλάβουν κι άλλους συντρόφους στη σχέση τους, αλλά ο Τζέιμι αδυνατεί να καταλάβει τον λόγο. Στις τροχιές αυτών των προσώπων διασταυρώνεται μία σειρά δυσλειτουργικών χαρακτήρων... Η Σεβερίν, μία 'αφέντρα' πόρνη, θα βοηθήσει τη Σοφία να βρει τον πολυπόθητο οργασμό. Σε αντάλλαγμα, η Σοφία θα προσπαθήσει να τη βοηθήσει να ξεπεράσει τα εμπόδια που την κρατούν μακριά από αληθινές, φυσιολογικές σχέσεις...

Ο Σεθ θα ερωτευτεί τον Τζέιμς και τον Τζέιμι- όχι όμως τον καθένα χωριστά, αλλά και τους δύο σαν ζευγάρι -και μάλιστα θα προωθήσει την ιδέα ενός μονογαμικού' τριγώνου... Ο Κάλεμπ ζει σε ένα διαμέρισμα με θέα τα δωμάτια του ζευγαριού. Από εκεί παρακολουθεί τον Τζέιμς με μανία. Ο ερχομός του Σεθ, γιατί θα τον δει σαν απειλή στην τέλεια σχέση του Τζέιμς με τον Τζέιμι. Θα κάνει τα πάντα για να 'εξολοθρεύσει' αυτήν την απειλή...

Οι εφτά αυτοί χαρακτήρες διασταυρώνονται στο Shortbus, ένα σύγχρονο εβδομαδιαίο σαλόνι... Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων οι ζωές όλων των χαρακτήρων θα υποστούν ριζικές αλλαγές: η Σεβερίν, ο Ρομπ και ο Σεθ θα σπάσουν τα δεσμά των προσωπικών τους φυλακών. Η Σοφία θα βρει τον οργασμό της. Ο Κάλεμπ θα φανεί πολύ πιο χρήσιμος από ότι φανταζόταν για τον Τζέιμς. Και ο Τζέιμς με τον Τζέιμι θα αρχίσουν τη σχέση τους από την αρχή... 

Το 'Shortbus' είναι ένα υπόγειο- πειραματικό- πανσεξουαλικό κλαμπ της Νέας Υόρκης, στο οποίο καταφεύγουν λογής λογής άνθρωποι για να συζητήσουν τις σεξουαλικές τους νευρώσεις και να πραγματοποιήσουν τις σεξουαλικές τους φαντασιώσεις. Ανάμεσά τους, μία παντρεμένη σεξολόγος που δεν έχει νιώσει ποτέ οργασμό, ένα ζευγάρι που σκέφτεται να το ρίξει στα... τρίγωνα για να τονώσει τη σχέση του, μουσικοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες, άλλοι που υποκλίνονται στη σάρκα, άλλοι που υπακούουν στην καρδιά.

Μήπως ο χαρακτήρας μας δεν είναι άλλος από τον σεξουαλικό μας χαρακτήρα; Ο Φρόιντ τουλάχιστον θα συμφωνούσε: στη βάση όλων ανεξαιρέτως των προβλημάτων μας βρίσκεται η καταπιεσμένη σεξουαλικότητα μας! Ο δημιουργός του καλτ ροκ μιούζικαλ 'Hedwig and the Angry Inch' με τους φανατικούς θαυμαστές επιστρέφει με μία ακόμα ιδιαίτερη ταινία που θέτει επί τάπητος- ή, ορθότερα επί... κρεβατιού- θέματα όπως οι σχέσεις, το σεξ, η μοναξιά, το φύλο, ο οργασμός, η επιθυμία, η φαντασία, με φόντο την πάντα εκκεντρική Νέα Υόρκη.Μία ταινία για το σεξ. Για την έλλειψή του. Την υπερβολή του. Το σεξ και τους πολλούς τρόπους του: σεξ με τον εαυτό σου, σεξ με τον άλλο, σεξ με πολλούς άλλους... Το σεξ χωρίς το πρόσχημα του σεξ. Το σεξ για το σεξ. Μια ταινία που δεν χρησιμοποιεί το σεξ - αφήνει το σεξ να τη χρησιμοποιήσει.

Ο ίδιος ο δημιουργός εξομολογείται:

«Μου άρεσε το ότι οι ταινίες άρχισαν να γίνονταν σεξουαλικά 'ανοιχτές' και πάλι, όπως ήταν στις αρχές του 1970 αλλά... δεν μου άρεσε το γεγονός ότι οι περισσότερες 'σεξουαλικές' ταινίες ευρωπαϊκής... προέλευσης ήταν πολύ μουντές και χωρίς χιούμορ. Ήθελα να κάνω μια νεοϋορκέζικη κωμωδία που θα μπορούσε να είναι σεξουαλικά 'εξωστρεφής' και αστεία, όπου η γλώσσα για το σεξ θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μεταφορά για τις άλλες πτυχές της ζωής των χαρακτήρων. Την ίδια στιγμή ήθελα η ταινία να είναι ένα κομμάτι συνόλου, στην παράδοση του Ρόμπερτ Άλτμαν και του Τζον Κασαβέτις ή ακόμα του Γούντι Άλεν και να δουλέψω πάνω σε αυτό βάσει των αυτοσχεδιασμών της ομάδας, στην παράδοση του Μάικ Λέι. Αυτές ήταν οι αφετηρίες μου...»

«...Πώς έγινε η επιλογή των ηθοποιών; Ανεβάσαμε ένα site στο διαδίκτυο και είχαμε βάλει καταχωρίσεις στον εναλλακτικό Τύπο και σε καλλιτεχνικές κοινότητες, καλώντας τους ανθρώπους να μας στείλουν κασέτες με ακροάσεις τους, όχι μεγαλύτερης διάρκειας από τα 10 λεπτά. Αυτές οι... τύπου ακροάσεις ήταν ανοιχτές σε επαγγελματίες και μη. Δεν ζητήσαμε από τους ανθρώπους να κάνουν κάτι σεξουαλικό σε αυτές τις κασέτες, τους εξηγήσαμε όμως ακριβώς τι είχαμε στο μυαλό μας. Περισσότεροι από μισό εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφτηκαν το site και σχεδόν 500 έστειλαν κασέτες. Κοιτάξαμε όλες τις κασέτες και επιλέξαμε 100 ανθρώπους για να περάσουν στην επόμενη φάση...»

«Υπήρχαν κατά μία έννοια μοντέλα τέτοιου είδους 'συγκεντρώσεων' που η ταινία χρησιμοποίησε ως μοντέλα αναφοράς... Υπάρχουν αρκετά εβδομαδιαία σαλόνια σε σπίτια όπου η μουσική, η τέχνη, το φαγητό, τα ποτά και η πολιτική αναμειγνύονται με έναν ιδιαίτερα δημιουργικό και αισθησιακό τρόπο. Υπήρχε ένα με το όνομα 'Σινεσαλόν' που οργανωνόταν τακτικά από έναν φίλο μας. Πρόβαλε ταινίες 8mm και 16mm, προσέφερε φαγητό και η βράδια κατέληγε με σεξ. Μάλιστα, πρόκειται για τον τύπο που στην ταινία υποδύεται τον μετρ, τον Στίβεν Κεντ Τζούσικ.»

«Το όνομα 'Shortbus' αναφέρεται στα μικρότερα λεωφορεία που μεταφέρουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στην Αμερική. Οποιοσδήποτε που πρέπει να πάει σε μία ιδιαίτερη τάξη, πολύ έξυπνος ή πολύ χαζός ή πολύ τυφλός ή πολύ συναισθηματικά ανέτοιμος για το κανονικό, 'συμβατικό', μεγαλύτερο λεωφορείο.»

«Για μένα, το 'Shortbus' αντιπροσωπεύει το καλύτερο κομμάτι της Νέας Υόρκης. Ένα από τα πράγματα που η Νέα Υόρκη έχει να προσφέρει στους ανθρώπους που καταφεύγουν σε αυτήν από όλες τις γωνίες της χώρας και της γης είναι ακριβώς ότι πρόκειται για... καταφύγιο. Η Νέα Υόρκη έχει αλλάξει πολύ μέσα στα τελευταία 10 χρόνια. Έχει γίνει πολύ πιο ακριβή και οι καλλιτέχνες και οι νέοι άνθρωποι αισθάνονται λιγότερο ευπρόσδεκτοι. Λιγότεροι αντικομφορμιστές την επισκέπτονται πια. Ήθελα λοιπόν το σαλόνι σε αυτήν την ταινία να απευθυνθεί και πάλι στις παλιές αξίες της πόλης, να γίνει ένα μέρος όπου ο οποιοσδήποτε θα πήγαινε- από ένα στρέιτ ζευγάρι μέχρι έναν πρώην δήμαρχο που θέλει να εξομολογηθεί τις αμαρτίες του Ίσως όλα αυτά να τα υπαγόρευσε σε κάποιο βαθμό η Καθολική μου ανατροφή, αλλά ήθελα να είναι ένα μέρος εξιλέωσης και, ακόμα καλύτερα, σωτηρίας...»

John Cameron MitchellΟ ΤΖΟΝ ΚΑΜΕΡΟΝ. Σκηνοθέτησε, έγραψε και πρωταγωνίστησε στην ταινία 'Hedwig and the Angry Inch', για την οποία κέρδισε βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη και το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Σάντανς 2001 και το Μεγάλο Βραβείο στο Ντόβιλ. Ο Κάμερον για την ίδια ταινία ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού. Έχει σκηνοθετήσει μουσικά βιντεοκλίπ για τα συγκροτήματα Bright Eyes και Scissor Sisters ενώ έχει στα σκαριά δύο ακόμα ταινίες: τις 'Nigh', μία ταινία για παιδιά και 'Oskur Fishman'.

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...