Από τον Φίφη ως τους ενοίκους της πολυκατοικίας

Κείμενο: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΝΤΕΛΑΣ
(TV ΕΘΝΟΣ, 21/11/08)
Οι γκέι χαρακτήρες ήταν ανέκαθεν πολύ δημοφιλείς, τόσο στη μικρή όσο και στη μεγάλη οθόνη. Αρκετοί ηθοποιοί τόλμησαν να υποδυθούν «ροζ» χαρακτήρες γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. 

 

Βέβαια και η τηλεόραση ως μέσο, αλλά και ο κινηματογράφος, είχαν πάντοτε μια ιδιαίτερη «αδυναμία» στους ροζ ρόλους. Ομως από την πρώτη εμφάνιση γκέι χαρακτήρα που αποδίδονταν ως καρικατούρα, ως κλόουν της TV προς τέρψιν του συντηρητικού φιλοθεάμονος κοινού, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Σήμερα η απεικόνιση των γκέι ρόλων έχει αλλάξει.

Ο Σταύρος Παράβας άφησε εποχή και ίσως δημιούργησε σχολή υποδυόμενος τον Φίφη τον Αχτύπητο. Ο Τάκης Μηλιάδης ερμηνεύοντας συχνά θηλυπρεπείς ρόλους κατεγράφη στο υποσυνείδητο του κοινού ως γκέι καρικατούρα του κινηματογράφου.

Το 1982 η ταινία «Αγγελος» του Γιώργου Κατακουζηνού ανέδειξε τον Μιχάλη Μανιάτη και αναστάτωσε την κοινή γνώμη λόγω του θέματός της.

Με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης «προσγειώνεται» στη μικρή μας οθόνη ο πρώτος τηλεοπτικός γκέι ρόλος, που μάλιστα αγαπήθηκε πολύ. Ο Γιάννης Μπέζος στους «Απαράδεκτους» κέρδισε τους τηλεθεατές αν και ως απόδοση ρόλου έχει χαρακτηριστεί υπερβολική.

Ακολουθεί ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης στους «Δέκα μικρούς Μήτσους» του Λάκη Λαζόπουλου ως «γιος της χήρας». Ο Τίμης (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) είναι ένας γκέι κομμωτής και είναι μες στα φτερά και τα πούπουλα. Ο Τάσος Κωστής στο μιούζικαλ «Μαχαιρώματα».

Η ιστορία που θα ταράξει το κοινό και το Ε.Σ.Ρ. είναι το περιβόητο φιλί στο «Κλείσε τα μάτια» του Παπακαλιάτη μεταξύ του Χρήστου Λούλη και του Κώστα Κάππα. Είχε προηγηθεί βέβαια ο Αλέξανδρος Ρήγας στους «Δύο ξένους», ως γκέι φίλος της Μαρίνας Κουντουράτου.

Πέρυσι μας συστήθηκαν δύο γκέι ρόλοι, ο Μπίλι (Γιώργος Πυρπασόπουλος) στα «Υπέροχα Πλάσματα» και ο Ακης Σακελλαρίου στα «Χρυσά Κορίτσια». Μεγάλη επιτυχία είχε και η ταινία «Στρέιτ στόρι» με τον Χατζηπαναγιώτη και τον Κυριακίδη όπου οι ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι.

Στη φετινή σεζόν έχουμε τους γκέι χαρακτήρες στην «Πολυκατοικία» που τους υποδύονται οι Χάρης Ασημακόπουλος και Νίκος Πουρσανίδης και μάλιστα έχουν και την επιδοκιμασία των γονιών τους.

Στο «Ποιος μας πιάνει» ο κολλητός της Τζένης Θεωνά είναι γκέι και στο «Βέτα Queen» ο φαρμακοποιός της γειτονιάς είναι γκέι.

Η εποχή που οι γκέι χαρακτήρες αποδίδονταν ως κλόουν και ως καρικατούρες, φαίνεται ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί και η τηλεόραση ωρίμασε, έστω λίγο.

Γνωστότεροι τύποι

1. Σταύρος Παράβας: Αφησε εποχή ως «Φίφης ο αχτύπητος» στην ομώνυμη ταινία.

2.Χρόνης Εξαρχάκος: Η ερμηνεία του στην «Παριζιάνα» ήταν πρωτοποριακή για την εποχή.

3. Μιχάλης Μανιάτης: Ως «Αγγελος» στην ομώνυμη ταινία κέρδισε κοινό και κριτικούς.

4. Γιάννης Μπέζος: Ο πρώτος γκέι ρόλος στο πρώτο κωμικό σίριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης.

5. Κ. Κάππας - Χρ. Λούλης: 100.000 ευρώ στοίχισε το πρώτο ομόφυλο ερωτικό φιλί στην τηλεόραση.

6. Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: Η πρώτη ρεαλιστική απόδοση γκέι ρόλου στους «Δέκα Μικρούς Μήτσους».

7.: Αλέξανδρος Ρήγας: Ο πρώτος γκέι χαρακτήρας που αποπλανάται από γυναίκα, τη Δ. Βανδή.

8. Τάσος Κωστής: Ως γκέι μπράβος του Γιάννη Μπέζου στα «Μαχαιρώματα».

9. Γιώργος Πυρπασόπουλος: Ο πιο αγαπητός και πιο ρεαλιστικός γκέι ρόλος της μικρής οθόνης.

10. Χάρης Ασημακόπουλος - Νίκος Πουρσανίδης: Η πρώτη συγκατοίκηση γκέι στην τηλεόραση με τις ευχές των γονιών.

Η γνώμη δύο ειδικών

Βασ. Θωμοπουλος(Σκηνοθέτης)

Η αντιμετώπιση που κάνουμε στην «Πολυκατοικία» δεν έχει να κάνει τόσο με το θέμα του «γκέι» όσο με το θέμα του εμποδισμένου έρωτα. Εχουμε δείξει ένα πολύ μικρό δείγμα απ αυτό που θα έρθει. Θα έρθει και γυναίκα γκέι που θα μείνει μαζί τους και θα «χοντρύνει» ακόμα... Οσο για το πώς τους δείχνουμε (σ.σ.: τους γκέι χαρακτήρες), δεν είναι «φρικς». Μπορεί να είναι ο αδερφός μου, ο διπλανός μου, μπορεί να είμαι κι εγώ εν δυνάμει και να μην το ξέρω. Ομως δεν κάνουμε και προσπάθεια αγιοποίησης. Δηλαδή δεν είναι μαγκιά να είσαι γκέι. Επειδή στη νεότητα το ξεχωριστό, το τολμηρό, γοητεύει. Δεν θεωρώ ότι το γκέι έχει μια γοητεία. Δεν το θεωρώ συνδεδεμένο με το καλλιτεχνικό και ότι οι άνθρωποι της δουλειάς έχουν μια ανοχή. Δεν ισχύει αυτό.

Γ. Πιπερόπουλος(Επικοινωνιολόγος)

Η διαχρονική εξέλιξη του ρόλου ενός ατόμου, ανδρός ή γυναικός, που επέλεξε στην προσωπική, σεξουαλική ζωή έναν συγκεκριμένο τρόπο ικανοποίησης του γενετήσιου ενστίκτου, που εκφράζει όλα τα θηλαστικά και οπωσδήποτε τον άνθρωπο, προσάπτονται εκφάνσεις, εκφράσεις, φιλοσοφικές αναζητήσεις, οι οποίες δεν απασχολούν τα κατώτερα στην τάξη ή κλίμακα θηλαστικά. Αυτό όντως έχει αλλάξει, διότι όχι μόνο το μέσο που λέγεται τηλεόραση ή έντυπο στην καθημερινότητα της Ελλάδας, της Ευρώπης, της υφηλίου, αλλά ταυτόχρονα και η ίδια η κοινωνική αξιολόγηση του άντρα ή της γυναίκας που επιλέγει την ομοφυλόφιλη διαδικασία σεξουαλικής ικανοποίησης επίσης έχει αλλάξει.

Πηγή: ΤV ΕΘΝΟΣ

Αποδοχή
Χρησιμοποιώντας τη σελίδα αυτή, συναινείτε στη χρήση cookies. Περισσότερα...