H λεσβιακή ταινία που κέρδισε το χρυσό στις Κάννες έρχεται 31/10 στους κινηματογράφους.
Βραβευμένη με το Χρυσό Φοίνικα «Η ζωή της Αντέλ» έκανε πρεμιέρα στη χώρα μας και η πρωταγωνίστρια Αντέλ Εξαρχόπουλος μίλησε στους δημοσιογράφους.Μεταξύ άλλων δήλωσε:«Η Χρυσή Αυγή είναι ένα κόμμα ανόητων»
Τάσος Θεοδωρόπουλος
Μία τρίωρη ταινία βασισμένη σε ένα κόμικ, με επίκεντρο έναν ταραχώδη λεσβιακό έρωτα και πέτρα του σκανδάλου μια 15λεπτη ερωτική σκηνή που φλερτάρει έντονα με την πορνογραφία, έβαλε φωτιά στο φετινό φεστιβάλ των Καννών, και ξεχώρισε με διαφορά κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα από τα χέρια του Στίβεν Σπίλμπεργκ, όχι μόνο για το σκηνοθέτη της, Αμπντελατίφ Κεσίς, αλλά και για τις δύο πρωταγωνίστριες της.
Την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος και τη Λία Σειντού, σε μια «παράβαση» του πρωτοκόλλου των βραβεύσεων των Καννών που συνέβη για πρώτη φορά στα χρονικά του φεστιβάλ. Μια «παράβαση» απόλυτα δικαιολογημένη εφ' όσον η Αντέλ και η Λία, ανατινάζουν κυριολεκτικά την οθόνη με δύο από τις πιο εκρηκτικές, αυτοφλεγόμενες και δίχως φρένα, ερμηνείες της χρονιάς.
Σε ένα φιλμ που παρά την σχεδόν καθολική κριτική αποδοχή του συνεχίζει να δημιουργεί «φασαρία». Όχι μόνο για τις πιο έντονες δε γίνεται, λεσβιακές ερωτικές του σκηνές, για τις οποίες η ίδια η δημιουργός του κόμικ επιτέθηκε στον Κεσίς κατηγορώντας τον για ετεροφυλόφιλη ηδονοβλεπτική ματιά. Όσο και για τις κατηγορίες απέναντι στον γνωστό για τις απαιτήσεις του σκηνοθέτη, που εξαπέλυσαν μετά την κυκλοφορία της ταινίας, μέλη του συνεργείου, αλλά και η Λία Σεϊντού σε σχέση με τις «συνθήκες γαλέρας» που επικράτησαν στα γυρίσματα. Συνθήκες για τις οποίες η ίδια η Αντέλ στη συνέντευξη που έδωσε χτες στο οντιτόριουμ του Γαλλικού Ινστιτούτου, (στα πλαίσια του 19ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας του οποίου είναι επίσημη καλεσμένη με την ταινία της να κλείνει το φετινό πρόγραμμα των προβολών), έδωσε μερικές μάλλον αντιφατικές απαντήσεις σε σχέση με παλιότερες δηλώσεις της:
«Ο Κεσίς είναι ένας δύσκολος άνθρωπος και μπορεί να αποδειχθεί πολύ σκληρός. Σε σχέση με τις δηλώσεις που έχουν γίνει από συνεργάτες του για τις συνθήκες των γυρισμάτων το μόνο που έχω να πω ήταν πως ο κάθε ένας πρέπει να διεκδικεί αυτό που θεωρεί σωστό. Σαφέστατα τα γυρίσματα ήταν πολύ δύσκολα, αλλά ταυτόχρονα ήταν μια συναρπαστική, δυνατή εμπειρία. Ο Κεσίς σε φτάνει στα όρια της εξάντλησης προκειμένου να 'πάρει' αυτό που θέλει αλλά γι αυτό και το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που είναι. Ο κάθε ένας από μας υπέφερε για διαφορετικό λόγο. Παρ' όλα αυτά τον αγαπώ πολύ. Μολονότι στη παρούσα φάση δε θα δοκίμαζα αμέσως μια ανάλογη εμπειρία γυρισμάτων, αργότερα θα το έκανα. Θα ξαναγύριζα στον κόσμο του Κεσίς και της Αντέλ πιθανότατα ακόμα κι αν ήταν κόλαση.»
Όχι τυχαία και ο ίδιος ο Κεσίς είναι ερωτευμένος με την 20χρονη πρωταγωνίστρια του εφ' όσον άλλαξε τελευταία στιγμή το όνομα της ηρωίδας, δίνοντας της το δικό της που στα αραβικά σημαίνει «δικαιοσύνη». Σε μια ταινία της οποίας το αρχικό σενάριο όπως λέει η ίδια η Εξαρχόπουλος «ήταν μόλις 100 σελίδες. Από κει και πέρα ότι βλέπετε στην ταινία είναι σχεδόν όλα προϊόντα αυτοσχεδιασμού. Στον Αμπντελατίφ δεν αρέσουν τα τεχνητά πράγματα. Θέλει ρεαλισμό στην ερμηνεία. Μου έδωσε το σενάριο λέγοντάς μου 'διάβασε το και ξέχασέ το'. Από κει και πέρα, κάθε σκηνή ήταν απρόβλεπτη. Ξέραμε με τη Λία ότι πρόκειται πχ να κάτσουμε σε ένα καφέ για να μιλήσουμε αλλά καμία μας δεν ήξερε το πώς θα εξελιχθεί αυτή η σκηνή. Τι θα πούμε, αν θα κλάψουμε ή θα φιληθούμε. Μέχρι να τελειώσουν τα γυρίσματα δεν ήξερα καν τι θα γίνει στο τέλος. Θα είμαι μαζί με την άλλη ηρωίδα την Έμα; Θα είμαστε χώρια; Θα έχω πεθάνει; Μήπως θα την σκοτώσω; Γυρίσαμε πάρα πολλές σκηνές και καταστάσεις που δεν συμπεριλαμβάνονται στο τελικό cut. Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίσαμε τις ερωτικές σκηνές. Που μπορώ να πω ότι ήταν οι πιο διασκεδαστικές σαν εμπειρία από όλη την ταινία, οι λιγότερο δύσκολες, και αυτές που γυρίσαμε πρώτες για να σπάσει ο πάγος ανάμεσα σε μένα και τη Λία. Φυσικά φορούσαμε καλύπτρες στα γεννητικά μας όργανα κι από κει και πέρα τις αντιμετωπίσαμε όπως κάθε άλλη σκηνή.»
Πως όμως αυτές οι σκηνές θα αντιμετωπιστούν από ένα συντηρητικό στην πλειοψηφία του, ελληνικό κοινό, που απέδειξε το ρατσισμό του και τη φοβία του απέναντι στο διαφορετικό, βάζοντας στο κοινοβούλιο ένα νεοναζιστικό κόμμα ομοφοβικών και ξενοφοβικών εγκληματιών;
«Δεν με ενδιαφέρει αν θα προσβληθεί κάποιος από αυτούς από κάτι τόσο φυσικό όσο μια ερωτική σκηνή, όταν στο δρόμο μαχαιρώνονται άνθρωποι λόγω μίσους. Έχουμε μάθει στη Γαλλία τι έγινε αυτές τις μέρες στην Ελλάδα με τη Χρυσή Αυγή και το μόνο που έχω να πω, είναι πως πρόκειται για μια νοοτροπία που προέρχεται τουλάχιστον από την ανοησία. Δε θα έμπαινα καν στον κόπο να απαντήσω σε έναν τέτοιο άνθρωπο».
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα η 20χρονη Αντέλ, συνοδευόμενη από τη μητέρα της, ομολόγησε πως δεν γνωρίζει πολλά πράγματα για τη χώρα από την οποία κατάγεται ο παππούς της: «Ο προπαππούς μου ήταν Έλληνας. Μια μέρα βγήκε από το σπίτι να αγοράσει ένα ψητό κοτόπουλο και εξαφανίστηκε αφήνοντας μόνη της την προγιαγιά μου. Οι γονείς μου έχουν έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα, εγώ δυστυχώς ακόμα όχι. Από τους Έλληνες σκηνοθέτες γνωρίζω τον Αγγελόπουλο, τον Γαβρά και τον Λάνθιμο» λέει η ίδια που στο παρελθόν έχει παραδεχτεί πως οι μόνες ελληνικές λέξεις που ξέρει είναι η «φέτα» και το «καλημέρα». Κάτι που δεν έχει ιδιαίτερη σημασία όταν την έχεις απέναντι σου.
Σαν μια σοφιστικέ αντανάκλαση της Λολίτας του Ναμπόκοφ. Ένα 20χρονο πανέμορφο κορίτσι, που καπνίζει μανιωδώς, απαντάει χωρίς δισταγμούς και παύσεις στο λόγο της και ποζάρει με φυσική, χαριτωμένη αδιαφορία για το φακό, φορώντας ένα πλεκτό λευκό σορτσάκι, με τα πόδια της οκλαδόν στην πολυθρόνα, μετατρέποντας ακόμα και την κούραση της μετά από μια μέρα δύσκολη συνεντεύξεων, σε σχεδόν εφηβικό ερωτισμό. Η ζωή ανήκει στην Αντέλ Εξαρχόπουλος και αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Πηγή :iefimerida.gr
Διαβάστε επίσης :
Το βιβλίο μου μεταμορφώθηκε σχεδόν σε πορνό
Κάννες 2013: Το «La Vie d' Adèle» είναι η πιο hot ταινία του φεστιβάλ
Κάννες 2013: Ο πρωτος queer Χρυσός Φοίνικας ακριβώς την εποχή που χρειαζόταν!